Een kantoorruimte aan huis is vaak ideaal. Je hoeft ’s morgens niet lang naar kantoor te reizen en bent ’s avonds lekker op tijd thuis om een hapje te eten. Toch is het belangrijk om een kantoorruimte aan huis goed in te delen. We geven enkele punten waar je op kunt letten bij het indelen van deze ruimte.
Houd zakelijk en privé gescheiden
Eén van de belangrijkste dingen bij het thuis werken is dat je zakelijk en privé gescheiden moet houden. Wanneer je dit niet doet, ben je voor het gevoel altijd aan het werk of juist altijd met je privé bezig. Houd scheiding tussen deze twee zaken om het voor jezelf leefbaar te maken. Dit doe je door op vaste tijden (indien mogelijk) te werken en op vaste tijden privé bezig te zijn, maar ook door je kantoorruimte niet te privé te laten worden. Bewaar dus niet allerlei privé zaken in de kantoorruimte en zorg dat al het zakelijke binnen die ruimte blijft en niet door het huis slingert.
Zorg voor een werkbare omgeving
Niet in elke omgeving kan goed gewerkt worden. Zorg dat de kantoorruimte aan huis een omgeving is waar werken gestimuleerd wordt. Haal onnodige afleidende stimuli weg en zorg dat het er opgeruimd en netjes uit ziet. Op die manier heb je geen tot weinig afleiding en kun je dus heerlijk werken. Richt de kantoorruimte in op een manier die voor jezelf het prettigste is. Zorg voor een lekker zittende bureaustoel, een goed bureau en eventueel een goede geluidsinstallatie voor een lekker muziekje tijdens het werk.