Kantoor aan huis

Goed ontvangst bij binnenkomst

Geschreven door admin

De eerste indruk die een klant van u krijgt bij binnenkomst is erg belangrijk. Daarom zijn er een paar dingen waar u op kunt letten. Zo is het bijvoorbeeld erg belangrijk een goede receptie/balie te hebben waar klanten geholpen kunnen worden.

Een echte blikkenvanger

Wanneer een klant binnenkomt en iemand aan een bureautje ziet zitten met een laptop, geeft dit geen goed beeld van het bedrijf. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bedrijf niet goed is, maar de klant heeft hier direct onbewust een oordeel over. Zorg er daarom voor dat uw klanten worden ontvangen door een vriendelijke receptioniste achter een mooie balie.

Een goede receptiebalie hoeft niet direct duur te zijn om er goed uit te zien. Zo kunt u er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een gebruikte balie te kopen. Bij Officetopper kunt u de keuze maken uit nieuwe en gebruikte kantoor artikelen.

Vriendelijk personeel

Wat ook zeker niet onbelangrijk is, is het personeel achter de receptiebalie. Wanneer een klant binnenkomt zonder begroet te worden met een warm ontvangst werkt dit groot in uw nadeel. De klant zal zelf ook direct een slechte indruk hebben die in het gesprek invloed kunnen hebben. Sommige mensen zullen er iets van zeggen, maar houdt er ook rekening mee dat sommige klanten dit voor zichzelf houden en dit beoordelen op hun eigen manier.

Gelegenheid om te wachten

Het kan voorkomen dat de klant even moet wachten op zijn/haar afspraak. Zorg er daarom voor de klant de gelegenheid heeft om te zitten en desnoods een foldertje over uw bedrijf heeft om te kunnen lezen. Dit zal een erg goede indruk achter laten. Wanneer een klant 30 minuten moet wachten en niet kan zitten zal hij/zij geprikkeld raken waardoor het gesprek ook stroef kan verlopen.

Plaatsing van de balie

Een receptiebalie zo dicht mogelijk bij de ingang is het beste. Een klant moet direct kunnen zien waar ze terecht kunnen. Wanneer de receptie pas te vinden is in een andere ruimte en de klant er naar moet zoeken is dit erg vervelend. Wanneer dit niet anders kan, geef dan goed en duidelijk aan met pijlen etc. waar de klant naartoe moet. Anders kan het al snel een doolhof zijn voor de klant.

Meer informatie over receptiebalies?

Wilt u meer advies over deze balies? Dan kunt u altijd een afspraak maken met Officetopper. Zij zullen u precies vertellen welke types er zijn er welke het beste in uw bedrijf zou passen.